Event, Yellow

LOKALE INNHOLDSPRODUSENTER: Amedia Innholdsbyrå har innholdsprodusenter med lokal tilknytning til området. I Follo og Østfold er Hege Mølnvik og Christine Heim våre lokale eksperter.

Annonsørinnhold fra

Logo, Font, Text

Derfor fungerer lokale historier best

Amedia, Norges største lokalavis-konsern, tar unike grep for å møte den økende etterspørselen etter lokaltilpasset innholdsmarkedsføring.

Stadig flere bedrifter og organisasjoner forstår hvor viktig lokal historiefortelling er i moderne markedsføring.

Næringsdrivende med ambisjoner om å ta en posisjon i et tøft marked, skape gode kunderelasjoner og tillit hos forbrukere, har skjønt at god, nær og troverdig innholdsmarkedsføring er et viktig verktøy for å få det til.

Amedia tar konsekvensen av den økte etterspørselen, og tar et grep som er unikt innenfor innholdsmarkedsføring i Norge: Amedia Innholdsbyrå satser på lokale innholdsprodusenter med journalistkompetanse på plass over hele landet.

SAMARBEID: Innholdsprodusentene i region Follo Østfold samarbeider ofte om kundene, og har stor tro på at to hoder tenker bedre enn ett. Det gjelder å finne de gode historiene, og fortelle dem på best mulig måte.

Lokale innholdsprodusenter er en stor fordel

– Jeg elsker det å snakke med folk, for det er så mange historier der ute. Det er faktisk helt utrolig hvor mye engasjement og drivkraft som finnes her i regionen. Folk som vil noe! forteller Hege Mølnvik, innholdsprodusent i Østfold og Follo.

Som innholdsprodusent er Hege som poteten. Nysgjerrigheten hennes gjør at hun hele tiden vil lære nye ting. Nå har hun også begynt å produsere video i tillegg til å skrive og ta bilder. 

Heges kollega Christine Heim er også fra Fredrikstad, og har bakgrunn som fotograf. At hun er fra Østfold selv, gir henne en stor fordel når det kommer til å finne de gode historiene.

- Vi bor i en region hvor det skjer mye - fra livet ved sjøen til byliv til jordbruk og skog. Men det viktigste i vår region, det som former oss mer enn noe annet, er folka. Jeg elsker åpenheten, jovialiteten og det at så mange heier på hverandre når noen gjør det bra, sier Christine. 

"

Det er faktisk helt utrolig hvor mye engasjement og drivkraft som finnes her i regionen.

Hege Mølnvik, innholdsprodusent i Amedia Innholdsbyrå

Prisvinnende innholdsprodusenter

I 2019 vant Christine og Hege pris for årets case i Amedia, sammen med kollegaene Morten Borge, Tove Lier og Ann-Kristin Solhaug. Vinnercaset var en større kampanje gjort for Taxisentralen i Fredrikstad og Sarpsborg, bestående av en rekke artikler, videoer, annonser og innhold på sosiale medier.

– Det var utrolig gøy å få anerkjennelse for innholdet vi produserte for Taxisentralen. Og enda bedre er det at kunden vår er strålende fornøyd med kampanjen, og har hatt god effekt, sier de to fornøyd.

Godt innhold, ekte historier med ekte mennesker i hovedrollen, påvirker forbrukere på en helt annen måte enn tradisjonell reklame er i stand til.

Den gode, nære historien er relevant og engasjerende, og ingen er bedre i stand til å fortelle disse kommersielle historiene enn lokale innholdsprodusenter som kjenner regionene sine bedre enn bukselomma si.

– Grepet med lokale innholdsprodusenter gjør at Amedia Innholdsbyrå kan betjene både lokalt næringsliv, men også store nasjonale aktører som vil fortelle historier fra alle de fantastiske landsdelene i Norge, sier Sara Narvhus Oksdøl, daglig leder i Amedia Innholdsbyrå.

Blue-collar worker

VARIERT: Hverdagen til innholdsprodusentene er svært variert, og det aller beste de vet er å være ute der det skjer. Her er Hege og Christine på oppdrag for OBOS Block Watne i Sarpsborg, for å lage innhold om et nytt boligprosjekt.

Stor tillit til norske aviser

Den økte etterspørselen gjør at Amedia Innholdsbyrå styrer mot en omsetning på 85 millioner kroner i år.

Lokalavisene til Amedia er godt egnet for distribusjon av innholdsmarkedsføring. Nye undersøkelser viser at folk har stor tillit til norske aviser.

Redningsselskapet er en av mange kunder som har benyttet seg av den unike lokale kompetansen til Amedia Innholdsbyrå (tidligere Spray).

- Redningsselskapet hadde en idé til en kampanje for å rekruttere frivillige til våre sjøredningskorps. Kampanjen krevde hyperlokale filmer, budskap og intervjuer over hele landet. Dette ønsket vi å få gjort raskt, rimelig og uten en eneste reise. Amedia Innholdsbyrå tok utfordringen og løste den på en fantastisk måte. Den innsatsen og engasjementet er med på å gjøre oss i stand til å berge liv og verdier. Takk for en enestående jobb med å sikre oss nye frivillige, sier Hasse Lindmo, direktør for kommunikasjon og bærekraft i Redningsselskapet.


Ta kontakt med Hege eller Christine for en uforpliktende prat om ditt behov for markedsføring:


  • hege.molnvik@amedia.no

+47 922 62 998

  • christine.heim@amedia.no

+47 482 70 349



Kontakt oss: