Hun er HTHs nye markedssjef

NY MARKEDSSJEF: Marita Kaldestad-Rognøy er ansatt som markedssjef i Halden Topphåndball, og ønskes velkommen av daglig leder Simen Holm.

NY MARKEDSSJEF: Marita Kaldestad-Rognøy er ansatt som markedssjef i Halden Topphåndball, og ønskes velkommen av daglig leder Simen Holm. Foto:

Marita Kaldestad-Rognøy (52) er ansatt som salgs- og markedssjef i Halden Topphåndball. I full stilling.

DEL

– Jeg tente med en gang jeg så stillingsannonsen. Dette er en jobb der jeg får muligheten til å tenke stort, og skape noe for Halden - for et produkt som allerede er topp og driftes godt. Jeg gleder meg veldig til å komme i gang, sier hun.

God erfaring

52-åringen er kanskje mest kjent som primus motor bak musikalen Den Hvite Dame på Fredriksten festning, men har også lang fartstid og erfaring fra jobber innen salg- og marked. Hun er utdannet både som sykepleier og innen markedsføring, og jobbet i mange år som leder av Global Marketing Group i Nutricia - en bedrift med fokus på avansert medisinsk ernæring.

– Her jobbet jeg blant annet opp mot Olympiatoppen og skilandslaget. Det er mitt idrettsalibi i denne sammenheng, smiler Rognøy, som i sin ungdom drev med friidrett.

Hun har jobbet som produktsjef i Kvinto Medical AS og hun var Klinikksjef for Fedon Lindbergs klinikk i Oslo. De siste årene har hun jobbet i eget eventbyrå, Kruttrøyk Event.

En nødvendighet

Nestleder i HTH Jan-Rune Nilsen og daglig leder Simen Holm er meget godt fornøyde.

– Marita har en meget god CV, og gjorde et veldig fint inntrykk på jobbintervjuet med analytiske og gjennomtenkte svar, sier Nilsen.

Han mener det er viktig - nesten nødvendig - å satse mer på marked.

– Slik det er nå, er det for mye jobb på styret. Vi har nok med det administrative, og skal vi komme videre - ta neste steg - måtte vi bare styrke organisasjonen. Spesielt inn mot salg og marked. Det har ikke manglet på gode ideer, men på ressurser og tid til å iverksette og gjennomføre. Det får vi nå, sier en fornøyd Nilsen.

– Det første markedssjefen må gjøre er å drive inn sin egen lønn?

– Nei, faktisk ikke. Per i dag har vi økonomi til å bære en slik ansettelse. På sikt håper vi at dette vil kunne gjøre oss enda bedre rustet økonomisk. Vi har et budsjett på 6 millioner kroner, med mål om gradvis økning.

Starter fredag

Kaldestad-Rognøy ansettes som salgs- og markedssjef, med oppstart fredag 1. mars.

– HTH har fått til mye, veldig mye, allerede. Imponerende! Med ny storhall på vei, går HTH en spennende og innholdsrik framtid i møte, sier hun.

- Hva kan du bidra med?

- Jeg håper å hjelpe klubben videre, og gleder meg til å jobbe inn mot både lokale, regionale og nasjonale aktører og potensielle sponsorer. For HTH som klubb blir det viktig at eksisterende ressurser brukes smartest og riktigst mulig, sier hun.

Sportslig effekt

Også rent sportslig håper HTH at ansettelsen vil ha en effekt.

– Nå regner jeg med at Marita gir meg økonomisk rom til å hente alle spillerne jeg vil, smiler Holm.

Og fortsetter, litt mer seriøst:

– Skal HTH forbli et eliteserielag, må vi bruke penger. Vi kan ikke forvente å finne nesten-gratis gullkalver som Kristian Stranden før hver sesong, og må bare innse at det koster å drive håndball på elitenivå. Så ja, selvsagt er denne ansettelsen bra for å kunne opprettholde - og utvikle - satsingen, sier daglig leder og hjelpetrener Holm.

Send inn tekst og bilder «

Vi vil gjerne høre om smått og stort som foregår i distriktet. Hjelp oss å være overalt.

Artikkeltags