Kunder sliter med å betale varer

Foto:

Nets bekrefter at det problemer for enkelte kunder.

DEL

(Romerikes Blad) ** I 17:30-tiden ble problemet løst, informerer pressesjef for Nets i Norge.**

Under det som mest sannsynlig er årets største handelsdag opplever flere bankkunder problemer med å få betalt for varene.

En ansatt i en Rema 1000-butikk på Romerike forteller at mange av transaksjonene ikke går igjennom.

– Vi ser at de enten ikke går igjennom eller så tar det svært lang tid før betalingen er godkjent. Flere har måttet reise videre uten å få med seg varene, får RB opplyst.

Ifølge RB-tipseren skal de ha opplevd den samme problematikken både med kort fra DNB og Nordea.

Bekrefter problemer

Nets, som leverer betalingstjenester over hele landet, bekrefter at de opplever enkelte problemer fredag ettermiddag.

Stein-Arne Tjore, er pressesjef for Nets i Norge, og opplyser overfor RB at det noen driftsforstyrrelsen som berører noen kunder denne ettermiddagen.

– Hvor feilen ligger vet vi ikke enda, men vi holder på med undersøkelser nå og håper det går i orden snart, forteller han til RB.

Han tror derimot ikke at det henger sammen med Black Friday, og legger til at det akkurat nå gjennomføres omtrent 200 kjøp på bankterminalene i sekundet.

– Systemet vårt skal håndtere dette, og hva som er årsaken er usikkert. Selvfølgelig veldig trist og beklagelig for dem som blir berørt, men majoriteten av kjøpene går igjennom, forsikrer han.

Gjelder ikke kredittkort

– Det er en pågående hendelse, men jeg kjenner ikke nøyaktig til hva som er problemet, opplyser kommunikasjonsrådgiver Vidar Korsberg Dalsbø i DNB.

Han forteller at problemene likevel ikke skal gjelde alle kortene til banken. Blant annet skal kredittkort fungere som normalt.

– Det er snakk om noen få kort som det kan være problemer med. Hovedsakelig er det snakk om Visa-debit.

Send inn tekst og bilder «

Vi vil gjerne høre om smått og stort som foregår i distriktet. Hjelp oss å være overalt.

Artikkeltags