Ble forsøkt lurt av sleip selger - sparte penger

GOD AVSLUTNING: Bent Skogli takker den sleipe selgeren som brukte alle triks for å få Skogli til å bytte strømleverandør. – Nå sparer jeg penger som jeg ikke ville gjort hvis ikke selgeren hadde prøvd å lure meg, sier han.

GOD AVSLUTNING: Bent Skogli takker den sleipe selgeren som brukte alle triks for å få Skogli til å bytte strømleverandør. – Nå sparer jeg penger som jeg ikke ville gjort hvis ikke selgeren hadde prøvd å lure meg, sier han. Foto:

Artikkelen er over 2 år gammel

Selgeren som tok kontakt med daglig leder i Halden Taxi, Bent Skogli, tok ikke nei for et nei. Det angret han på senere.

DEL

De fleste av oss har stiftet bekjentskap med en eller flere telefonselgere. Noen er mer standhaftige og pågående enn andre, men telefonselgeren som ringte Bent Skogli forrige uke angående bytte av strømleverandør, må kunne kalles både sleip og iherdig.

Betenkelig historie med god avslutning

Skogli fortalte om opplevelsen på Facebook med følgende kommentar:

– Betenkelig historie, men med god avslutning.

Han humrer godt når HA tar kontakt angående opplevelsen.

– Det er helt fantastisk, sier han og gjenforteller historien:

Trodde saken var ute av verden

– Jeg ble oppringt av en selger som ønsket at jeg skulle bytte strømleverandør. Jeg sa klart og tydelig i telefonen at jeg ikke hadde tid der og da til å ta stilling til det, men han sa at det var fort gjort. «Dette handler ikke om din tid, men om min tid, og nå har jeg ikke tid til dette», forteller Skogli.

Han avsluttet samtalen og antok at saken var ute av verden.

– Det var den ikke. Like etter fikk jeg en SMS fra selgerens selskap som jeg enkelt kunne svare på for å bekrefte at jeg ville bytte leverandør. Jeg svarte ikke og trodde på nytt at saken var avsluttet, sier Skogli.

Gratis månedsavgift

Den gang ei.

– I går fikk jeg en ny SMS, denne gang fra mitt strømselskap som lurte på om jeg var sikker på at jeg ville bytte leverandør. Hvis jeg ville fortsetteå være hos dem, skulle de gi meg gratis månedsavgift i seks måneder, forteller Skogli til HA på torsdag og ler.

Det eneste strømselskapet ønsket, var en bekreftelse på SMS-en.

– Den bekreftelsen sendte jeg selvfølgelig, sier Halden Taxi-sjefen.

– Takk til supersleip selger

På Facebook avslutter Skogli historien slik:

– Så takk til supersleip telefonselger. Du fikk ingen ting til tross for at du prøvde å jukse, men jeg fikk 6 måneder med avslag jeg ellers ikke ville fått! Ha ha!

– Uansett hvor god pris det andre selskapet hadde klart å gi meg, ville jeg ikke ha byttet. Ikke til en leverandør som har den type selgere, påpeker han overfor HA.

– Da jeg sa nei i telefonen og ikke svarte på SMS, må han likevel ha kontaktet mitt strømselskap og sagt at jeg vil bytte siden jeg fikk den SMS-en jeg fikk med tilbud om seks gratis måneder, forklarer Bent Skogli.

Send inn tekst og bilder «

Vi vil gjerne høre om smått og stort som foregår i distriktet. Hjelp oss å være overalt.

Artikkeltags