Heineken forlenger milliardkontrakten med Hansa Borg

FORLENGER: Avtalen mellom Heineken og Hansa Borg er forlenget med ti nye år.

FORLENGER: Avtalen mellom Heineken og Hansa Borg er forlenget med ti nye år. Foto:

Tirsdag ble det kjent at Heineken og Hansa Borg forlenger sin lisensavtale med ti nye år.

DEL

(Sarpsborg Arbeiderblad) Avtalen har en samlet verdi på omtrent to milliarder kroner, og innebærer også en forlengelse av distribusjonsavtalen for merkene Sol og Murphy's.

– Hansa Borg har vært vår hovedpartner i Norge siden 2003, og vi er begeistret over å ha nådd en ny milepæl med signeringen av en ny og langsiktig avtale med dem. Deres engasjement, lidenskap og driv for å bygge merkevarer, alltid med fokus på forbrukerne, gjør dem til en ideell partner for oss i Norge. Vårt felles mål er å sikre vekst for våre merkevarer, og å styrke merkevaren Heineken sin posisjon i de norske forbrukernes hjerte, sier Marta Bulhak, Managing Director Heineken Europe Export & Global Duty Free i en pressemelding som er sendt ut.

I den nye avtalen er også sidermerkene Bulmers og Apple Thieves lagt til i distribusjonsavtalen.

Administrerende direktør i Hansa Borg, Lars Giil, er svært fornøyd med at avtalen blir forlenget.

– Heineken er verdens mest eksporterte ølmerke og en ledende premium merkevare som vi er stolte av å ha i vår portefølje. Det at vi nå signerer en ny, langsiktig avtale med Heineken, som inkluderer to sterke sidermerker i distribusjonsavtalen, bekrefter at Heinekener fornøyd med hvordan vi foredler og bygger deres merkevarer i det norske markedet. Vi ser fram til å fortsette å jobbe tett sammen for å nå nye høyder det neste tiåret, sier han.

Den første avtalen mellom de to partene ble undertegnet i 2003. Da var markedsandelen på 0,2 prosent, mens den i fjor hadde steget til 3,4 prosent.

Artikkeltags