Nå har de inntatt toppetasjen

SAMLET PÅ TOPPEN: Fornøyde med nye kontorer. Fra venstre: Øyvind Grandahl, Arild Helgestad, Kenneth Johannessen, Mona Carlsen, Sissel Lund, Jannicke Staack og Ann Christin Due.

SAMLET PÅ TOPPEN: Fornøyde med nye kontorer. Fra venstre: Øyvind Grandahl, Arild Helgestad, Kenneth Johannessen, Mona Carlsen, Sissel Lund, Jannicke Staack og Ann Christin Due. Foto:

Artikkelen er over 5 år gammel

27 nye kontorer. 25 mennesker. Koordinerende fellestjeneste og kommunalsjefens stab innen helse og omsorg har inntatt toppetasjen på rådhuset.

DEL

Toppetasjen på rådhuset fylles av kontorer og mennesker for at du skal få bedre service. Her har det vært leilighet og treningsstudio tidligere.

Se bildeserie her: Bli med opp i toppetasjen

Se bilder fra oppussingen her: Bilder fra oppussingen i 2014

Knallfornøyde

Pensjonskassa eier rådhuset. Halden kommune leier av Pensjonskassa, og det er Pensjonskassa som har brukt rundt 8,5 millioner kroner på å få denne tredje etasjen rehabilitert og pusset opp.

– Vi er knallfornøyde, stråler kommunalsjef Kenneth Johannessen og konstituert forvaltningsleder Sissel Lund.
Flytteprosessen har gått over tid og i etapper.

Koordinerende fellestjeneste holdt tidligere til i slitte og gamle lokaler i gamle St. Josephs. I løpet av forrige uke begynte ting å sette seg.

Tatt vare på

Nå er alle operative i moderne og lyse lokaler, der blant annet gammel murstein har blitt tatt vare på. Også den gamle trappa er pusset opp. Den trappa fører for øvrig rett ned til rådmannen og andre i administrasjonen på rådhuset.

Nettopp det at en del gammelt er tatt vare på synes Johannessen er veldig bra.

– Det er ikke gips på alt, sier kommunalsjefen fornøyd.

Fellesskap

I denne toppetasjen finner vi den delen av kommunalavdelingen som håndterer søknader om pleie- og omsorgstjenester.

 Alle saksbehandlerne finner du her. Det gjelder også de som jobber innen BOSO, boligsosialt oppfølgingsprogram, samt kommunalsjefens stab.

Hensikten med det hele er bedre brukervennlighet, tilgjengelighet og service. Alt er under samme tak på rådhuset. Avstandene er korte.

En portvakt

– Vi legger nå ned en del jobb for å få dette kontoret rendyrket som et bestillerkontor. En portvaktfunksjon for pleie og omsorg, sier Johannessen og nevner bedre tilgjengelighet rent fysisk også. De skal sikre at kvaliteten blir bedre, og at det gis bedre tjenester.

– Vil det gå fortere?

– Responstida, fra du søker og til du får svar er viktig for folk. Vi skal være nært opp til 100 prosent. Folk skal få svar innenfor tidsfrister forvaltningsloven sier, svarer Kenneth Johannessen og Sissel Lund.
 

– Høy kvalitet

– Hvordan vil «Astrid på 85» merke dette?

– «Astrid» får vurdert sin søknad av høy kvalitet. Det vil være et faglig og forsvarlig tilbud hun får. Det skal gå raskt, effektivt og bli gitt på et riktig nivå, svarer kommunalsjef Kenneth Johannessen.

Send inn tekst og bilder «

Vi vil gjerne høre om smått og stort som foregår i distriktet. Hjelp oss å være overalt.

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken