Men en ting er sikkert allerede nå. Vinneren blir enten Volvo V40 eller Mitsubishi Outlander.

Hittil i år har det blitt solgt 88 nye biler av de to merkene.

Spennende

Dermed er det dødt løp før de to siste ukene av 2014.
– Ja, det blir spennende å se om det blir V40 eller Outlander som blir årets mest solgte bilmerke, sier Roger Jensen i Jensen & Scheele Bil og Kjell Åge Holter i Jensen & Scheele Auto.
De to daglige lederne i hver sin butikk på Sørlifeltet føler litt på konkurransen.
– Det er ikke tvil om at det er intern kniving, men vi er mest stolte over at seieren vil gå til en av bilene til Jensen & Scheele.

Kombi og SUV

De mener de tre butikkene utfyller hverandre på en god måte, men innrømmer at det er intern konkurranse.
Jensen og Holter synes det er artig at to biler fra hvert sitt segment ligger i salgstoppen.
– V40 er en kombibil i Golf-klassen, mens Outlander er en SUV, opplyser de.

Solide markedsandeler

Til sammen har Volvo og Mitsubishi en markedsandel på 43,8 prosent i Halden.
– Det er fantastisk bra. Volvo har 28,4 og Mitsubishi 15,4 prosent, men vi satser på å prestere enda mer, sier Jensen og Holter.

Blir lagt merke til

I tillegg har Jensen & Scheele Bruktbil solgt over 800 biler.
– Det vil si en omsetning på cirka 1400 biler fra tre butikker i år. Vi blir lagt merke til av andre bilforhandlere i Norge, forteller Roger Jensen.